Lepiej uzyskać składniki odżywcze z pożywienia czy suplementów?

składniki odżywcze z pożywienia czy suplementówPrzyjmowanie witamin i minerałów z pożywienia wiąże się z mniejszym ryzykiem przedwczesnej śmierci. Z drugiej strony, nie jest to przypadek składników odżywczych znajdujących się w suplementach żywnościowych, według badania opublikowanego w czasopiśmie Annals of Internal Medicine.

Jedzenie czy suplementy?

Wzbogacony witaminami, wzbogacony minerałami, suplementy żywnościowe są w fazie wzrostu. Jeszcze lepiej, obiecują dłuższe życie. Ale czy to naprawdę prawda? Aby się dowiedzieć, naukowcy z Uniwersytetu Tufts w Massachusetts przeanalizowali informacje od ponad 27 000 amerykańskich dorosłych w wieku około 20 lat. Wszystkie te osoby uczestniczyły w krajowym badaniu zdrowia przeprowadzonym w latach 1999-2010. W tym czasie uczestnicy zostali poproszeni o poinformowanie naukowców o swoich nawykach żywieniowych. Zostały one również poproszone o sprecyzowanie i uszczegółowienie, jeśli w ogóle, spożycia suplementów witaminowych.

Każdy uczestnik był śledzony średnio przez około sześć lat. W okresie objętym badaniem zmarło około 3600 osób, w tym 945 z powodu choroby serca i 805 z powodu raka. Po analizie danych, badanie wykazało, że osoby, które spożywały wystarczające ilości witaminy A, witaminy K, cynku i miedzi, miały mniejsze ryzyko zgonu z powodu choroby serca niż inne osoby. Kiedy naukowcy następnie rozważyli źródło tych składników odżywczych (żywności lub suplementów), stwierdzono, że tylko składniki odżywcze w żywności były związane z niższym ryzykiem zgonu.

Dlaczego powinniśmy przyjmować witaminy i naturalne suplementy diety?

Nawet jeśli nasza dieta jest często ilościowo poprawna lub nawet niewłaściwa, bardzo często brakuje jej niezbędnych składników odżywczych. Witaminy, minerały, pierwiastki śladowe, aminokwasy i niezbędne kwasy tłuszczowe mogą być dostarczane w niewystarczających ilościach do naszego organizmu. Istnieje kilka powodów tych zaburzeń równowagi, które stają się coraz częstsze w tak zwanych krajach bogatych.

Zwyczaje żywieniowe ulegają zmianie: tendencja do diety odchudzającej, wybory żywności, które odrzucają niektóre rodzaje żywności, niszczenie posiłków, niewystarczające spożycie świeżych owoców i warzyw.

Sama żywność jest pozbawiona składników odżywczych: intensywne rolnictwo, mięso z intensywnej hodowli zwierząt gospodarskich, odmiany roślin wybrane ze względu na ich wydajność, a nie na ich gęstość odżywczą, rafinacja żywności (niekompletne zboża, biała mąka, tłoczone na gorąco i rafinowane oleje roślinne, biały cukier).

Wreszcie, spożywanie niektórych produktów może prowadzić do nadmiernego spożycia witamin i minerałów, prowadząc do wyczerpania zasobów organizmu: leków, tabletek nasennych, tabletek antykoncepcyjnych, alkoholu, tytoniu…

Niedobory żywieniowe mogą obejmować pojedynczy składnik odżywczy lub, częściej, kilka składników odżywczych. Mogą one być mniej lub bardziej zaznaczone i mniej lub bardziej trwałe. Niezależnie od tego, czy dotyczą one składników odżywczych niezbędnych do budowy i naprawy tkanek, czy też dotyczą elementów istotnych dla różnych funkcji organizmu, mogą powodować odwracalne lub, w najpoważniejszych przypadkach, nieodwracalne uszkodzenia.

Łagodne oznaki i przewlekłe stany, które mogą być spowodowane brakiem niezbędnych witamin, obejmują:

  • Włosy,
  • Kruche paznokcie,
  • Sucha skóra, wyprysk,
  • Ból oka spowodowany jasnym światłem,
  • Zapalenie oskrzeli,
  • Alergie,
  • Żylaki,
  • problemy sercowo-naczyniowe,
  • stwardnienie rozsiane,
  • Rak

Wreszcie, należy zauważyć, że niektóre choroby nie tylko wynikają z niedoboru, inne czynniki mogą wchodzić w grę, takie jak dziedziczność lub podłoże hodowlane dla niektórych chorób.

Dlaczego naturalne witaminy i suplementy diety są bardziej skuteczne?

Aby zapobiec niedoborom i wypełnić je, niezbędna jest zróżnicowana, zbilansowana dieta bogata w świeże owoce i warzywa. Nie wspominając o organicznych całych ziarnach i pierwszych tłoczonych na zimno olejach roślinnych, są również najbardziej efektywnymi paszami w dłuższej perspektywie czasowej.

naturalne witaminy i suplementy diety

W perspektywie krótko- i średnioterminowej, suplementy diety mogą być stosowane w celu skorygowania zaburzeń w ciągu kilku dni, a nawet tygodni. A jeśli chodzi o suplementy diety, te, które są naturalne, są preferowane z kilku powodów:

  •      Witaminy syntetyczne, tj. witaminy niezawarte w żywności i produkowane przemysłowo, są jedynie kopiami naturalnych cząsteczek. Nigdy doskonale nie odtwarzają całej złożoności naturalnej witaminy i dlatego nie mają ściśle takich samych efektów i skuteczności.
  •      Witaminy zazwyczaj działają z wieloma kofaktorami, które są substancjami naturalnie zawartymi w żywności i optymalizują działanie witamin. Dla witaminy C, na przykład, istnieje do 20 współczynników. Współczynniki te są oczywiście nieobecne w syntetycznych witaminach, podczas gdy są obecne w naturalnych źródłach witaminy C: pomarańczowy, rokitnik morski, acerola…
  •      Witaminy, pierwiastki śladowe i minerały często działają synergicznie: brane oddzielnie, nie są tak skuteczne jak brane jednocześnie. Kompleksy składników odżywczych są zatem bardziej pożądane niż izolowana witamina lub pierwiastek śladowy. W żywności i naturalnych suplementów żywnościowych, istnieje ogólnie szeroki wybór składników odżywczych, co zwiększa ich działanie.

Przeczytaj również, o witaminach poprawiających wygląd cery

Naturalne suplementy diety, które można jeść:

Dostępne na rynku suplementy diety są bardzo liczne, podobnie jak ich obszary działania. Czy jest to, aby pomóc Ci schudnąć, wrócić do formy lub poczuć się dobrze, istnieje suplement diety, który rozwiązuje ten problem.

  • Galaretka królewska:

Ten pokarm, przeznaczony dla królowej pszczół, jest rzadkim i cennym towarem. Jako dodatek jest spożywany w czystej postaci lub w połączeniu z żeń-szeniem. Jest używany do walki ze zmęczeniem, stresem, stymulowania pamięci i ma wiele korzyści dla skóry i włosów. Stosowany również ze względu na swoje właściwości lecznicze, jest jednym z najbardziej znanych suplementów diety.

  • Chitosan:

Suplementy diety na bazie chitozanu są cenną pomocą w diecie odchudzającej. Istotnie, główną właściwością chitozanu jest wychwytywanie do 15 razy większej masy tłuszczu. Innymi słowy, spożywanie chitozanu w kapsułkach ogranicza wchłanianie tłuszczu przez organizm podczas posiłków, co pozwala uniknąć przyrostu masy ciała. Ze względu na tę właściwość, jest to naturalny suplement diety, który pozwala schudnąć bez uczucia frustracji.

  • Kolagen:

Kolagen jest naturalnie produkowany przez organizm, ale z wiekiem produkcja ta spada i prawie nie występuje u osób w podeszłym wieku. Spadek ten ma miejsce średnio od 30 roku życia, stąd znaczenie zapobiegania niedoborom kolagenu poprzez regularne przyjmowanie suplementu diety na bazie kolagenu roślinnego. Kolagen jest niezbędny dla zdrowia skóry, kości, chrząstek i stawów. To właśnie z powodu jego rzadkości pojawiają się choroby takie jak zapalenie kości i stawów, reumatyzm czy osteoporoza. Należy zauważyć, że kolagen odgrywa również ważną rolę w powrocie do zdrowia, ponieważ zmniejsza ból mięśni związany na przykład z wysiłkiem fizycznym.

  • Metylosulfonylometan: MSM

Ten element jest ważnym źródłem biologicznej siarki, która pomaga poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego, leczyć stany zapalne i przywracać tkanki ciała. Jest szczególnie polecany jako część diety odchudzającej, ponieważ pomaga przekształcić jedzenie w energię. Ponadto posiada również właściwości odtruwające. Niestety, pierwiastek ten jest bardzo rzadko obecny w naszej żywności ze względu na ich transformację przemysłową. Dlatego tak ważne jest spożywanie go jako naturalnego suplementu diety, aby zapewnić organizmowi niezbędną dzienną dawkę MSM.

  • Olej z wątroby dorsza:

Olej z wątroby dorsza ma wiele zalet dla skóry, mózgu, układu sercowo-naczyniowego, włosów, cholesterolu itp.

Składa się z witamin A i D oraz wielu niezbędnych kwasów tłuszczowych. Obraz Epinala, który mamy, to często łyżka oleju z wątroby dorsza, którą brali nasi dziadkowie, gdy zatykali nosy. Ale ten czas się skończył i teraz są suplementy diety w kapsułkach, które ułatwiają ich przyjmowanie.

  • Kreatyna:

Nie jest to aminokwas w przeciwieństwie do tego, co myśli wielu ludzi, ale pochodna 3 różnych aminokwasów.

Jest on stosowany w celu zwiększenia wydajności sportowej w całkowicie legalny sposób oraz w celu poprawy regeneracji mięśni. Odkryj artykuł, który mu poświęciliśmy.

  • Dziurawiec:

Jest to roślina lecznicza stosowana od 2000 lat do naturalnego leczenia objawów depresji, lęku, nerwowości i zaburzeń snu.

Znajdziesz go w różnych formach, doradzamy w formie kapsułek, znacznie bardziej praktyczne.

  • Glutamina:

L glutamina jest kwasem ożywionym, który jest bardzo potrzebny naszemu organizmowi nie tylko do syntezy białek, czyli mięśni, ale także w układzie odpornościowym i jelitowym.

Ten aminokwas ma wiele interesów. Szczególnie u sportowców, aby walczyć z zespołem przetrenowania, ale także o regularną równowagę kwasowo-zasadową naszego organizmu.