Lista najlepszych witamin dla skóry

zadbana cera bez zmarszczekAby być zdrowym, organizm potrzebuje diety ze świeżych produktów, która jest tak zróżnicowana, jak to tylko możliwe. Witaminy są jej ważną częścią. „Nazwa tych niezbędnych składników odżywczych, ale bez wartości energetycznej, pochodzi od łacińskiego słowa vita (życie)”, wspomina dr Serge Rafal. Ich odkrycie na początku XX wieku umożliwiło zrozumienie, zapobieganie lub leczenie poważnych chorób, takich jak szkorbut, beriberi itp… Choroby te dotknęły populacje, które nie spożywały świeżych produktów lub jadły tylko jeden rodzaj żywności. Nawet jeśli wchłaniamy tylko niewielkie ilości, witaminy są niezbędne, ponieważ organizm nie jest w stanie ich zsyntetyzować. Z drugiej strony, nadmierne spożycie może być toksyczne lub niezgodne ze stosowaniem niektórych leków.

Były one wykorzystywane dla ich właściwości ochronnych, leczniczych i zmiękczających. Teraz wiemy, że niektóre witaminy opóźniają pojawianie się zmarszczek i głęboko regenerują skórę.

Witamina A (retinol):

reguluje pracę gruczołów łojowych i potowych. Dodatkowo poprawia jakość naskórka, stymuluje syntezę kolagenu i zwiększa grubość skóry. Witamina A jest niezbędna do naprawy tkanek, a tym samym do wzrostu i prawidłowego rozwoju organizmu. Odgrywa również kluczową rolę we wzmacnianiu układu odpornościowego i utrzymaniu dobrego wzroku. Jeśli nie jesteś w ciąży, witamina A przywróci blask Twoim oczom i rozświetli skórę, nawet zimą.

Beta-karoten należy do rodziny karotenoidów i ma szczególne znaczenie, że może być przekształcony w witaminę A. W tym przypadku ma taką samą aktywność biologiczną jak on, ale jest również przeciwutleniaczem. Innymi słowy, jest w stanie chronić komórki skóry przed wolnymi rodnikami, wytwarzanymi w szczególności przez promienie ultrafioletowe.

Gdzie go znaleźć? We wszystkich owocach i warzywach z żółtym lub pomarańczowym miąższem i ciemnozielonymi liśćmi. Najlepszym źródłem beta-karotenu są morela i marchew.

Witamina E (tokoferol):

jest to witamina przeciwstarzeniowa par excellence. Renomę tę zawdzięcza swoim właściwościom przeciwutleniającym. Witamina E jest przeciwutleniaczem, który chroni błony komórkowe i utrzymuje elastyczność i miękkość skóry. Sezon zimowy sprawia, że skóra staje się sucha i zwiotczała. Możesz nawilżać skórę mieszając olejek migdałowy lub awokado w swoim balsamie.

Gdzie go znaleźć? Koncentruje się głównie w oleju z kiełków pszenicy. Występuje również w margarynach, palmowych, kukurydzianych i sojowych olejach.

Witamina C (kwas askorbinowy):

Witamina C dla skórystymuluje produkcję kolagenu i poprawia mikrokrążenie skóry, nadając twarzy dużo blasku. Zmniejsza brązowe plamy na skórze. Witamina C jest jedną z głównych witamin, których będziesz potrzebował w okresie zimowym. Pomaga zapewnić wystarczającą ochronę, stymulując układ odpornościowy, a tym samym skutecznie zwalczać przeziębienia i grypę. Witamina C odgrywa również kluczową rolę we wzmacnianiu kości, detoksykacji organizmu, utrzymaniu skóry i leczeniu ran. Występują one głównie w świeżych owocach i warzywach. Ponieważ są one rzadziej spotykane w okresie zimowym, konieczne może być stosowanie suplementu witaminy C.

Jednym z podstawowych składników zawartych w kremie VitalDermax jest właśnie wysokie stężenie witaminy C o wysokiej jakości.

Gdzie go znaleźć? W większości owoców kwaśnych (grejpfrut, pomarańcza, cytryna, czerwona porzeczka, truskawka, malina, czarna porzeczka) i owoców egzotycznych (kiwi, mango). Ale także w kapuście, pomidorach, nowych ziemniakach, papryce, ziołach i pietruszce.

Witamina F:

to nie jest do końca witamina. Są to właściwie dwa niezbędne kwasy tłuszczowe, które nasz organizm potrzebuje, aby móc na nich żyć. Niezdolni ludzie mają suchą skórę, narażeni na egzemę, blizny z trudem i słabą odnowę.

Gdzie go znaleźć? W tłustych rybach (łosoś, śledź…) i olejach roślinnych.

Witamina D:

pochodzi z ekspozycji na słońce. W zimie dni ulegają skróceniu, co utrudnia wchłanianie tej witaminy. Witamina D jest niezbędna do wzmocnienia kości i prawidłowego wchłaniania wielu produktów przemiany materii, takich jak wapń. To również pomaga nam przyjąć pozytywną postawę i w konsekwencji zapobiegać depresji.

Dobrym sposobem na uzyskanie witaminy D jest wystawianie się na słońce przez co najmniej 15 minut w środku dnia. Można również przyjmować codziennie witaminę D2 – wersję syntetyczną. Często znajduje się w suplementach wapniowych.

Główne źródła witaminy D w diecie – Jaja, mleko, masło, grzyby, tłuste ryby lub olej z wątroby dorsza.

Czy naprawdę znamy nasze podstawowe witaminy? A wiesz, jakie witaminy są niezbędne dla skóry?

Rola witamin w skórze różni się w zależności od potrzeb. Istnieją dwa rodzaje witamin: rozpuszczalne w wodzie i rozpuszczalne w tłuszczach.

Witaminy rozpuszczalne w wodzie są rozpuszczalne w wodzie i nie gromadzą się w organizmie, w przeciwieństwie do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, które są rozpuszczalne w tłuszczach i gromadzą się w organizmie.

Z wyjątkiem dwóch z nich (witaminy K i D), nie jesteśmy w stanie wyprodukować tych substancji, które nie mają wartości energetycznej, ale są niezbędne dla naszej skóry i całego naszego ciała.

Jedynym sposobem na dostarczenie ich do naszego organizmu jest spożywanie ich poprzez dietę lub stosowanie kremów witaminowych.